Geplaatst: 30 maart, 2017
Bekijk de wereld als een game. En zie de problemen als ontwerpfoutjes die je kunt fixen. Vanuit deze zonnige creatieve kijk benadert het bedrijf Games for Health Europe (GFHEU) allerlei vraagstukken. Met games kun je veel bereiken. Neem het spel Remission dat ontworpen is om kinderen met kanker te stimuleren hun medicijnen goed in te nemen. […]
Geplaatst: 6 maart, 2017
ThinkMaster wilde een leuke game voor kinderen met dyslexie en een leesachterstand. In het ontwerp van GFHEU zoeken aliens in de ruimte naar ander leven. Maar om te communiceren, moeten ze wel die taal van de andere wezentjes (ons) leren. De kinderen kunnen de aliens daarbij helpen. En ze vinden het keileuk! Het artwork is van Message […]
Geplaatst: 1 januari, 2017
Gelukkig nieuwjaar!
Geplaatst: 28 december, 2016
Dit is Siep van de Bieb!Degenen die in Den Bosch of omgeving wonen, kennen hem waarschijnlijk al. Door de posters, de afbeelding op de bieb-busjes of andere uitingen. Dit was een van de leukste projecten die ik heb gedaan. Bibliotheek ‘s-Hertogenbosch zocht een mascotte en ik mocht het karakter ontwerpen. Na overleg werd het een dier […]
Geplaatst: 19 december, 2016
“Marijke, hoe kom je erop?!”Voor minder ga ik niet. Ik geef het toe, ik ben een perfectionist. De opdrachtgever moet echt blij worden. Ik teken eindeloos door tot we allebei 100% tevreden zijn. De meeste schetsen belanden dan ook in mijn trashbox. Als ik een cartoon moet maken, ga ik eerst ideeën verzamelen. Hoe zet ik […]
Geplaatst: 9 november, 2016
Een cartoon uitwerken kost me een paar uur noeste arbeid. Maar een cartoon bedenken is pas écht moeilijk. Als ik vastzit of twijfel, ga ik te rade bij de grote cartoonist Dan Piraro. Ik graas door zijn website om ideeën op te doen en om te lezen (blog) – of om te horen (interviews) hoe […]